Aktualności

10 największych korzyści wynikających z Outsourcingu IT

Zastanawiasz się nad kompleksową usługą outsourcing IT? A może szukasz najlepszego rozwiązania, aby szybko zrealizować swój projekt? Zależy Ci na pełnym skupienie się na najważniejszych kwestiach funkcjonowania Twojego biznesu? Co powiesz na Outsourcing IT?

W tym artykule poznasz 10 najważniejszych powodów, dla których firmy na całym świecie wybierają ten model współpracy. Sprawdź je i upewnij się, czy jest to rozwiązanie również dla Ciebie.

1. Kontrola kosztów IT.

Outsourcing przekształca koszty stałe IT w koszty zmienne i pozwala na efektywne budżetowanie. Innymi słowy, płacisz tylko za to, co wykorzystujesz i tylko za to co potrzebujesz.

2. Obniżenie kosztów pracy.

Zatrudnianie i szkolenie personelu IT może być bardzo kosztowne, a nowo zatrudnieni pracownicy nie zawsze spełniają oczekiwania. Outsourcing pozwala skoncentrować zasoby ludzkie tam, gdzie są one najbardziej potrzebne.

3. Przeszkoleni, doświadczeni, wykwalifikowani, certyfikowani.

Jeśli nie jesteś przeszkolony w zakresie IT, jak możesz zapewnić, że pracownik jest wykwalifikowany? Certyfikaty są ważne, ale równie ważne jest doświadczenie.

4. Wykwalifikowany nie równa się doświadczony

Niewiele problemów jest nowych dla firm świadczących usługi IT, które wielokrotnie spotykają się z podobnymi zagadnieniami. Wewnętrzny pracownik IT prowadzi „odizolowaną egzystencję”, niezależnie od tego, jak bardzo się szkoli. Wszyscy wolelibyśmy doświadczonego lekarza; to samo dotyczy IT.

5. Zwiększenie wydajności i konkurencyjności

Organizacje, które próbują wykonać wszystkie usługi IT we własnym zakresie, mogą mieć znacznie większe koszty rozwój oraz wydłużony czas wdrożenia. Każde z nich będzie generować wzrost ceny, która w ostateczności zostanie przeniesione na Klienta.

6. Szybkie wdrażanie nowych technologii

Firma świadcząca usługi IT na zasadzie outsourcingu powinna dysponować zasobami umożliwiającymi natychmiastowe rozpoczęcie nowych projektów. Prowadzenie tego samego projektu we własnym zakresie może wymagać tygodni lub miesięcy na zatrudnienie odpowiednich osób, przeszkolenie ich i zapewnienie potrzebnego wsparcia. Dla znacznej większości instytucji, nawiązanie współpracy z firmą outsourcingową pozwoli na oszczędność czasu jak i pieniędzy.

7. Skup się na swojej podstawowej działalności

Przedsiębiorstwa mają ograniczone zasoby, a każdy właściciel ma ograniczony czas i uwagę. Outsourcing może pomóc firmie skupić się na jej podstawowej działalności i nie rozpraszać się złożonymi decyzjami dotyczącymi IT.

8. Zmniejszenie ryzyka

Każda inwestycja biznesowa niesie ze sobą pewną dozę ryzyka. Rynki, konkurencja, regulacje rządowe, warunki finansowe i technologie zmieniają się bardzo szybko. Dostawcy usług outsourcingowych przejmują i zarządzają znaczną częścią tego ryzyka za Klienta, dysponując specjalistyczną wiedzą branżową, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa i zgodności z przepisami. Na ogół są oni znacznie skuteczniejsi w podejmowaniu decyzji, jak uniknąć ryzyka w obszarach, w których się specjalizują.

9. Wyrównaj pole walki

Większość małych firm nie może sobie pozwolić na to, aby dorównać wewnętrznym usługom wsparcia, które utrzymują większe przedsiębiorstwa. Outsourcing może pomóc małym firmom działać „na wielką skalę”, dając im dostęp do podobnej technologii i wiedzy fachowej, z której korzystają duże firmy. Niezależna, zarządzana przez stronę trzecią struktura kosztów i ekonomia skali mogą dać Twojej firmie przewagę konkurencyjną.

10. Zgodność i bezpieczeństwo

Czy Twój firewall jest aktualny? Czy masz ustawioną strefę ograniczonego zaufania? Czy audytujesz swoje stacje robocze i serwery? Czy Twoja firma wdrożyła standardy bezpieczeństwa PCI i czy pracuje nad utrzymaniem tych standardów? Dzięki outsourcingowi wykwalifikowanej firmy, która zna standardy zgodności Klient może być pewny, że minimalizuje ryzyko związane z przechowywaniem danych klientów, numerów kart kredytowych, wrażliwych informacji i nie tylko.

Szukasz zaufanego partnera?
Zadzwoń lub napisz do nas.

Aktualności ONEITS

Nieprawidłowe działania infrastruktury IT – 4 sygnały ostrzegawcze.

Mimo że poziom infrastruktury informatycznej w danej firmie lub organizacji może się znacząco różnić w zależności od wielkości, ograniczeń budżetowych i innych czynników, administratorzy bez względu na wielkość jednostki powinni zawsze być uwrażliwieni na sygnały alarmowe świadczące o tym, że ich systemy informatyczne mogą wkrótce ulec uszkodzeniu.

Zobacz więcej

Poznajmy nową wersję Axence nVision® 13

22 grudnia 2021 roku światło dzienne ujrzała najnowsza wersja oprogramowania Axence nVision opatrzona numerem 13. Sprawdźmy najważniejsze funkcje wprowadzone na potrzeby dyrektywy dotyczącej ochrony sygnalistów która weszła w życie 17 grudnia 2021 r.

Zobacz więcej